Sociálnà sÃtÄ› byly prvnÄ› vytvoÅ™eny za úÄelem zábavy. Velice rychle se ale naÅ¡li lidé, kteřà se nauÄili sÃtÄ› využÃvat k vydÄ›lávánà penÄ›z. Samotné sÃtÄ› jim umožnily zpeněžit obsah, který jednotlivà “umÄ›lci†na sÃtÄ› pÅ™idávali. Zprvu Å¡lo tÅ™eba o recepty a vaÅ™enÃ, poté o zpÄ›v a podobnÄ›, a nakonec se z pÅ™ispÄ›vatelů vyvinuli influenceÅ™i. TÄ›m firmy platà za propagaci svých služeb a produktů. Mnoho lidà zaÄalo sledovat influencery, kteřà se snažà propagovat produkty a služby nÄ›kdy i netradiÄnÄ› a vtipnÄ›. NaÅ¡li tak své oblÃbené influencery, dÃky kterým Äasto i najdou nÄ›co nového, co stojà za vyzkouÅ¡enÃ.
Mnoho lidà se nauÄilo s mobilem v ruce, a tedy i se sÃtÄ›mi, trávit spoustu volného Äasu. HlavnÄ› mladÅ¡Ã roÄnÃky trávà sledovánÃm sÃtà mnoho hodin dennÄ›. Mezi prsty jim tak utÃká jejich pravý offline život, který pro nÄ› bohužel Äasto nenà tak zajÃmavý, jako ten online život cizÃch lidÃ. Je potÅ™eba se nauÄit omezovat sledovánà sociálnÃch sÃtÃ, protože je to opravdu zbyteÄný žrout Äasu. NÄ›co jiného je krátit si tÃm chvÃli tÅ™eba v ÄekárnÄ› u doktora, a nÄ›co jiného je sedÄ›t na posteli celé odpoledne a klikat a klikat.
Realita je jiná
Pro mnoho lidà jsou sÃtÄ› nÄ›ÄÃm, co jim pomáhá uniknout z reality ve které nejsou sami spokojenÃ. Bohužel spousta lidà má problém rozliÅ¡ovat co je realita a co ne. RodiÄe by mÄ›li fungovat jako kontrola a mÄ›li by sledovat co jejich dÄ›ti sledujà a jak Äasto jsou na mobilu. Sami by Jim ovÅ¡em mÄ›li jÃt pÅ™Ãkladem.
Neustálé sledovánà sÃtà má spoustu negativnÃch dopadů na reálný život. Lidé ztrácà pojem o Äase, Äasto navÃc nevnÃmajà okolà a tak zbyteÄnÄ› docházà tÅ™eba k dopravnÃm nehodám kvůli tomu, že ÄlovÄ›k má sluchátka v uÅ¡Ãch, a nerozhlédne se než vejde do silnice. HlavnÄ› mladÅ¡Ã lidé si myslà že si mohou dovolit totéž co internetové celebrity, a tak se Äasto dostávajà i do potÞà se zákonem.