Dříve, než existovaly sociální sítě, sdíleli lidé své příběhy, výtvory a v podstatě vše, co je napadlo, pomocí blogů. Jednalo se o typ webových stránek, kde jste mohli zdarma psát příspěvky či sdílet obrázky nebo videa. Byla zde i možnost komentářů, takže vám i lidé mohli psát, co se jim na vašem příspěvku líbí či zda s ním souhlasí.

 

Problém byl v tom, aby byl váš blog vidět. Jelikož fungoval v podstatě jako kterákoliv jiná webová stránka, bylo nutné používat nejrůznější druhy reklamy, aby se takříkajíc dostala „mezi lidi“. Většinou samozřejmě nebyla příliš úspěšná, avšak v některých případech jej lidé skutečně sledovali.

 

tvorba blogu

 

Dalším problémem bylo to, že když jste z nějakého důvodu delší dobu nic nezveřejnili, lidé zkrátka postupně přestali na vaši stránku chodit. Proč také, když se tam nic nového neobjevuje? Když jste se pak k blogování vrátili, museli jste zase lidi získávat zpět.

 

Je tedy otázkou, zda se ještě dnes blogy vyplatí, když sociální sítě dělají v podstatě to samé, jen lépe a jednodušeji. To je ostatně také důvod, proč popularita blogů v posledních letech tak upadla. Přesto se však nedá říci, že by skutečně nebyly již vhodné pro nikoho. Najdou se totiž stále ti, pro které je tato možnost výhodná.

 

blog lze využít i k obchodování

 

V první řadě jsou to lidé, kteří publikují skutečné články na určitá témata. Tyto by se na sociálních sítích v podstatě ztratily v záplavě příspěvků, avšak když je máme na blogu všechny pohromadě, vypadá to nejen lépe, ale také to pomůže autorovi. Mnozí také svůj blog používají jako takový e-shop, kde přijímají objednávky a kde ukazují nové zboží. I to by na sociální síti šlo jen těžko, zvláště když tam chcete mít například ceník či katalog, kterým budou moci návštěvníci listovat.

 

Není tedy pravdou, že by tento typ webů skončil. Pouze se stal více specializovaným a využije jej menší množství lidí. I tak však má stále své místo.